Douasprezece companii au semnat, vineri, o declaratie prin care se angajeaza sa reduca nivelul emisiilor de dioxid de carbon. Companiile semnatare ale Declaratiei de la Tokyo sunt Allianz, Catalyst, Collins, Hewlett Packard, Nike, Nokia, Novo Nordisk, Sagawa, Sony, Spitsbergen Travel, Tetra Pak si Xanterra.
Cele mai importante masuri pentru atingerea acestui obiectiv vizeaza asigurarea transparentei privind propriile cote de emisii si promovarea in randul clientilor a unui stil de viata care sa presupuna cat mai putine emisii de dioxid de carbon. Lansarea declaratiei a avut loc cu ocazia Summitului Climate Savers, organizat de World Wide Fund for Nature International si Sony.
Astfel, avand in vedere necesitatea stoparii cresterii temepraturilor globale cu mai mult de doua grade Celsius peste nivelul erei preindustriale, cele 12 companii si-au luat angajamentul de a reduce emisiile de dioxid de carbon, stabilind patru masuri pe care sa le aplice. Prima dintre ele consta in largirea razei de actiune a activitatilor de reducere a emisiilor prin colaborarea cu partenerii de afaceri.
In acest sens, companiile semnatare vor stabili actiuni prin care programul Climate Savers sa fie extins catre alte sectoare de afaceri si regiuni. De asemenea, semnatarii declaratiei vor promova in randul clientilor si consumatorilor un stil de viata care sa presupuna cat mai putine emisii de dioxid de carbon. Totodata, declaratie prevede asigurarea transparentei informatiilor legate de cotele de emisii ale fiecarei companii.
Programul Climate Savers are la baza un parteneriat incheiat intre WWF si mediul de afaceri, prin care companiile care adera la aceasta initiativa isi iau angajamentul de a aplica solutii pentru combaterea schimbarilor climatice. Obiectivele stabilite astfel de WWF si fiecare companie trebuie sa fie mult mai ambitioase decat cele p