Foşti şi actuali şefi din CFR vor să preia, printr-un operator privat de pe piaţa energetică, datoriile companiei feroviare la Electrica. Datoriile de aproape două milioane de euro pe care Foşti şi actuali şefi din CFR vor să preia, printr-un operator privat de pe piaţa energetică, datoriile companiei feroviare la Electrica.
Datoriile de aproape două milioane de euro pe care CFR le are către Electrica se pot transforma, în curând, într-o reală oportunitate de afaceri pentru "întreprinzători" care provin, surpriză, tocmai din sistemul feroviar. Foşti şi actuali directori din compania de căi ferate a statului apar acum ca fiind acţionari în firma care s-a arătat interesată de preluarea creanţelor Electrica asupra CFR. Cu puţin noroc, aceştia pot ajunge să dobândească o abilitate râvnită de întregul sistem energetic, aceea de a furniza curent către CFR!
Lansarea pe Bursa Română de Mărfuri a creanţelor în valoare de aproape două milioane de euro pe care Electrica le deţine asupra CFR părea să nu stârnească interesul nimănui, deşi constituie o reală oportunitate de investiţii. Până când, la începutul acestei săptămâni, faţă de această ofertă şi-a arătat interesul Transenergo, o companie care deţine licenţă de furnizare de energie pe piaţa românească. Pare ciudat cum o companie cu un astfel de profil se orientează către un gen de afacere în care tranzacţiile pur financiare, în speţă recuperarea şi administrarea de creanţe comerciale, predomină în activităţile pe care ar urma să le desfăşoare.
Furnizorul de energie va fi, oricum, schimbat
Însă, la o privire mai atentă, observăm că intrarea Transenergo în acest business are o miză mai mult decât importantă pentru poziţionarea societăţii pe piaţa energetică. Practic, odată cu preluarea datoriilor CFR, Transenergo va putea obţine - mult mai uşor decât alţi competitori - şi calitatea d