Nebunia taxei auto este departe de a lua sfârşit. Şi ultima variantă de calcul va fi modificată. Guvernul ia în calcul o majorare a taxei de poluare auto pentru maşini foarte vechi, cu Nebunia taxei auto este departe de a lua sfârşit. Şi ultima variantă de calcul va fi modificată.
Guvernul ia în calcul o majorare a taxei de poluare auto pentru maşini foarte vechi, cu motor noneuro, Euro 1 şi Euro 2, şi o scădere a sumei pentru maşinile noi. Liderul asociaţiei ecologice "Salvaţi Delta", Liviu Mihaiu, a propus preluarea sistemului practicat în Franţa şi Austria.
Dacă această variantă va fi acceptată de guvern, taxa de poluare auto ar urma să scadă, de exemplu, cu până la 40% pentru o maşină nouă Euro 4 de 1.400 cmc, pentru care formula de calcul actuală prevede o taxă de 420 de euro. Propunerea avansată de asociaţia "Salvaţi Delta" include şi un sistem de recompensare financiară pentru autovehicule ale căror emisii poluante nu depăşesc un anumit nivel.
Maşinile noneuro, interzise din 2011?
Surse guvernamentale susţin că oficialii de la Bruxelles lucrează la o directivă conform căreia maşinile cu norma de poluare noneuro ar putea fi interzise în Uniunea Europeană începând din 2011. În prezent, în România există peste 500.000 de autovehicule noneuro.
Decizii contradictorii
Modelul actual de calcul al taxei, intrat în vigoare pe 1 ianuarie 2007, i-a nemulţumit atât pe români, cât şi pe oficialii Comisiei Europene. Principalul motiv este perceperea unor sume mult prea mari pentru maşinile mai vechi de 3-4 ani. A doua variantă propusă a întors lucrurile exact pe dos. Conform acestui proiect, taxa este mai mare pentru maşinile noi şi scade consistent la cele mai vechi - evident, mai poluante. A treia variantă pare a fi o medie între primele două, în sensul că taxarea se va face în funcţie de