PSIHOLOGIA DE MALL ● Dialog cu Aurora Liiceanu
Doamna psiholog Aurora Liiceanu a binevoit să stea de vorbă cu noi despre resorturile care-i fac pe români să dea năvală la mall. Am încercat să descifrăm împreună ce tipuri de oameni sunt clienţii măgăoaielor cu de toate şi ce vor ei de la viaţă.
PSIHOLOGIA DE MALL ● Dialog cu Aurora Liiceanu
Doamna psiholog Aurora Liiceanu a binevoit să stea de vorbă cu noi despre resorturile care-i fac pe români să dea năvală la mall. Am încercat să descifrăm împreună ce tipuri de oameni sunt clienţii măgăoaielor cu de toate şi ce vor ei de la viaţă.
Jurnalul Naţional: Când eram copil, la Sibiu, duminica lumea se plimba pe Corso. Acum, de ce a fost înlocuit bulevardul cu mall-ul?Aurora Liiceanu: Un sociolog, al cărui nume nu-l mai ţin minte, a afirmat că blocurile cu zece etaje de azi sunt de fapt străzile din trecut mutate pe verticală. Mall-ul a devenit un Corso mutat. Ai unde să te plimbi şi să caşti gura. Sunt magazine, mărfuri, te duci să vezi produse. Oamenii nu mai relaţionează ca altădată. Nu prea se mai fac vizite. Înainte spaţiul privat era şi locul de socializare. Acum, în majoritatea cazurilor se socializează în spaţiul public. Mulţi îşi dau întâlnire la mall, unde pot să şi vadă cine ştie ce marafeturi şi să bea o bere...
Marfa de mall mi se pare scumpă şi proastă... Am văzut pensionari sau oameni mai simpli care se duc doar să se uite, ca la muzeu. Mi se pare o tâmpenie... când pot să facă altceva, mai plăcut. Tocmai aste e. Eu cred că nu pot să facă altceva, nu ştiu ce să facă cu timpul lor. Noi nu prea avem o cultură a loisir-ului, a petrecerii timpului liber în mod plăcut. Din păcate, oamenii au o imaginaţie destul de sărăcăcioasă, iar piaţa nu oferă prea multe posibilităţi de distracţie. Nu avem o cultură a corpului, a sportului făcut de plăcere,