„Avem nevoie de o regândire strategică a sistemului educaţional!”, a declarat, ieri, Corina Murafa, studenta care i-a reprezentat pe tinerii din România la ONU, în 2007.
În cadrul ceremoniei de final a Youth Summit, reuniune a tinerilor din întreaga ţară, organizată de Asociaţia „Oricum”, aceasta a rezumat câteva dintre problemele educaţiei, pe care le-au identificat tinerii, ca urmare a discuţiilor din ultimele zile: „Speram ca materiile opţionale să ne revoluţioneze viaţa. Nu a fost aşa. Există, de asemenea, o lipsă de motivaţie a elevilor şi profesorilor. Ar trebui să se facă mai multe activităţi non-formale şi să existe parteneriate între şcoală şi mediul extern. Şcoala ar trebui centrată pe valori, iar elevii şi studenţii ar trebui să fie priviţi ca beneficiari şi parteneri ai educaţiei. ”
Prezent la întâlnire, Guy Brandtner, directorul de comunicare al Directoratului de Tineret al Consiliului Europei a declarat că, în ciuda faptului că nu există un model ce ar putea fi importat în România din altă parte, cu privire la activităţile tinerilor, aceştia ar trebui să facă tot ce pot, pentru a fi recunoscuţi drept parteneri.
„Dacă procedurile administrative, pentru a forma o asociaţie, sunt complicate şi durează foarte mult timp, acestea vor pune un obstacol şi îi vor descuraja pe tineri. Şcolile pot, de asemenea, să promoveze implicarea tinerilor în societatea civilă. Pentru a fi priviţi ca parteneri, tinerii trebuie să aibă credibilitate. Există, în unele ţări, consilii ale tinerilor, aşa cum sunt consiliile locale, unde tinerii învaţă democraţia, unde îşi pot exprima părerile. Consiliul Europei promovează conceptul de „learning by doing”, de a învăţa acţionând”, ne-a declarat acesta. (M.C.)
„Avem nevoie de o regândire strategică a sistemului educaţional!”, a declarat, ieri, Corina Murafa, studenta care i-a reprezentat pe tinerii din Români