Cele mai mari trusturi din Statele Unite si-au unit fortele pentru a crea o retea care sa vanda reclame online, acesta fiind al doilea tip de parteneriat format in industria media in ultimii ani, conform Wall Steet Journal.
Gannett Co., Hearst Corp., New York Times Co. and Tribune Co. planuiesc sa puna bazele unei companii unitare care sa se numeasca quadrantOne. La fel ca in cazul unui consortiu creat anul trecut de Yahoo alaturi de un grup de ziare, reteaua quadrantOne va permite publicitarilor americani sa cumpere un anumit spatiu pe siteurile Web detinute de aceste publicatii.
quadrantOne si-a pus bazele in Chicago si va angaja 17 persoane. Siteurile pe care advertiserii isi vor publica spoturile publicitare vor apartine unor ziare precum Los Angeles Times (care face parte din trustul Tribune), The Des Moines Register (Gannett), The Houston Chronicle (Hearst) si The Boston Globe (The New York Times Company).
In total, quadrantOne va restrange un numar de 50 de milioane de vizitatori unici lunar, a declarat directorul Nielsen Online, citat de New York Times.
Concurand cu Google, Yahoo si Microsoft, directorii ziarelor implicate in acest parteneriat au spus ca aceasta alianta este favorabila, intrucat ei inteleg mai bine piata locala si pot ajuta mult mai bine publicitarii americani sa-si publice mesajele pe siteurile locale. “Vrem sa ne controlam propriul destin”, a declarat intr-o forma poetica Lincoln Millstein, vicepresedinte media la Hearst Newspapers.
Insa nu toata lumea a fost de acord cu acest lucru.
“Nu cred ca unirea acestor trusturi va rezolva problema”, a spus Shar VanBoskirk, analist ce se ocupa cu studii despre publicitatea online la Forrester Research. “Ei au nevoie in cadrul acestui parteneriat de o companie cu o tehnologie bogata, care sa le aduca acele abilitati de care au nevoie pentru a-si imbunatati conti