Una din placerile de a avea un contact direct cu echipa de vanzari publicitate de la Google este aceea ca ai access la diverse programe beta pe care motorul de cautare le lanseaza.
Asa se face, ca in urma cu 5-6 zile mi-a aparut in unul dintre conturile adWords pe care le gestionez un mesaj care ma anunta ca respectivul cont a fost inrolat in programul de targetare demografica a campaniilor.
Mi s-a parut o chestie misto, am vrut sa scriu imediat ceva pe blog pe acest subiect, dar mi-am zis ca mai bine mai stau cateva zile sa vad si cum functioneaza noua inventie a celor de la Google.
Intai de toate trebuie sa subliniez o latura pozitiva a programului – si anume aceea ca aceasta optiune de targetare este posibila doar pentru campaniile contextuale – cele care ruleaza pe reteaua Google Adsense. Este bine sa fie asa, iar marketerii trebuie sa inteleaga diferenta fundamentala dintre produsele oferite de Google adWords.
Reteaua de motoare de cautare grupata sub titulatura Google search si Search network este o platforma in care utilizatorii cauta in mod activ un anume lucru sau informatie, prin urmare orice targetare demografica nu face sens. Nu cred ca poate exista o companie pe lumea asta care sa sustina ca el nu vrea sa isi vanda produsul unui client potential daca acesta nu se incadreaza in targetul definit de departamentul de marketing.
Pe de alta parte, mesajele publicitare care se afiseaza in reteaua contextuala fac parte din strategia de market push pe care o are respectiva companie, prin urmare pentru inbunatatirea rezultatelor campaniei si sporirea numarului de conversii, o targetare demografica poate face foarte mult sens.
Pe cat am fost de entuziasmat de noua facilitate, pe atat de tare m-am dezumflat la momentul in care am vazut ce se intampla in realitate.
Pe scurt treaba sta cam as