Sectorul auto autohton va atrage in acest an investitii estimate la 1,1 miliarde de euro, in crestere cu 10% comparativ cu anul trecut, estimeaza Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia.
In 2008 mai mult de o treime din valoarea anuntata a investitiilor din sectorul auto va fi realizata de Automobile Dacia si Ford, constructorul modelului Logan demarand deja programul de 300 de milioane de euro menit sa creasca capacitatea de productie a uzinei de la 330.000 de unitati la 400.000 de unitati in 2009.
De asemenea, Ford va investi in acest an la Craiova aproximativ 80 de milioane de euro, in cazul in care Comisia Europeana isi va da acordul pentru preluarea uzinei Daewoo pana la 31 martie, dupa ce Senatul a adoptat deja proiectul de lege privind privatizarea Automobile Craiova.
Investitiile integratorilor vor fi urmate de programe cu o valoare dubla din partea furnizorilor.
"Corespunzator investitiilor din cele doua uzine de asamblare Dacia si Daewoo, in panelul furnizorilor interni ce le alimenteaza vor fi alocate fonduri de investitii pentru asigurarea noilor cerinte cantitative de cel putin 320 de milioane de euro", a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia.
El a adaugat ca investitiile noilor furnizori ce vor alege in acest an Romania, ca destinatie pentru relocarea activitatilor pentru a produce componente destinate constructorilor vest-europeni, pot atinge suma de 400 de milioane de euro.
Potrivit situatiei constatate in piata, majoritatea acestor investitori vor alege, in detrimentul parcurilor industriale, sa isi instaleze noile facilitati de productie pe terenuri libere, concesionate pe raza unor comune sau orase din vestul tarii, sau chiar in locatii brownfield, folosind cladiri deja construite.
"Un parc auto are prin natura sa o structura eterogena, cu diferite tipuri de activitati: industriala,