Inregistrand cea mai mare pierdere anualad intre companiile producatoare de automobile, de 2 miliarde de dolari in 2007, gigantul american General Motors nu se afla intr-o situatie tocmai placuta.
GM a avut o pierdere neta de 38,7 miliarde de dolari (26,4 miliarde euro) anul trecut, cauzata de nivelul prea mare al provizioanelor inscrise de companie in al treilea trimestru pentru a ajusta valoarea averilor fiscale.
Tinand cont de aceste date, titlul detinut de GM - numarul unu pe piata producatorilor de automobile – se mentine numai in situatia in care se ia in considerare numarul vanzarilor de autoturisme. In 2007 a vandut 9.369.524 de autovehicule, cu doar 3.000 mai mult decat cei de la Toyota, potrivit BBCNews.
Insa, contrar acestor vesti nu tocmai imbucuratoare pentru companie, General Motors mai are mult pana sa fie scoasa din pozitiile de top, potrivit celor mai multe cercetari realizate in acest domeniu.
“Daca in 2000, cand seful executiv era Rick Wagoner, profitul era de 75 de dolari pe actiune”, afirma Paul Ingrassia, co-autor la Comebacks, “acum acesta a scazut pana la 25 de dolari pe actiune”.
Piata locala a General Motors a fost destul de dura in ultimii ani. Americanii cheltuiesc cu fiecare an din ce in ce mai putin pe automobile.
Din aceasta cauza, preturile noilor masini si camioanelor au scazut cu 2% pana la 4% pe an in ultimii zece ani, iar situatia nu are cum sa se imbunatateasca, tinand cont de faptul ca piata automobilelor in Statele Unite cunoaste o perioada nefasta.
“Economia Statelor Unite se afla in acest moment la cel mai slab nivel din 2001”, a spus economistul General Motors, Ted Chu.
In ciuda acestor lucruri, viitorul celor de la General Motors – si implicit al celorlalti producatori americani de automobile – pare mai luminos decat s-a inregistrat in ultimii ani, dupa cum afirma Ingrass