În prezent, preţul terenurilor din această zonă este chiar şi de 10 ori mai mic faţă de cele situate în nordul oraşului. Construirea unui aeroport internaţional în sudul Capitalei, dar În prezent, preţul terenurilor din această zonă este chiar şi de 10 ori mai mic faţă de cele situate în nordul oraşului.
Construirea unui aeroport internaţional în sudul Capitalei, dar şi finalizarea canalului navigabil Bucureşti - Giurgiu constituie premise favorabile pentru dezvoltarea accentuată a acestei zone. Specialiştii estimează, în acest context, creşteri ale preţurilor terenurilor şi ale locuinţelor din această parte a Capitalei.
Autorităţile promit că vor extinde infrastructura şi reţelele de utilităţi publice pentru a facilita dezvoltarea celor două mari proiecte. Astfel, noua faţă a zonei de sud va atrage şi investiţii ale companiilor specializate în construcţii rezidenţiale.
"Bucureştiul este debalansat, în prezent, cu o expansiune groaznică spre nord, unde metrul pătrat de teren costă de până la 10 ori mai mult decât în sud. Osatura infrastructurii trebuie dusă acolo unde este nevoie, indiferent al cui e terenul respectiv. Altfel de abordări duc la prejudicii aduse cetăţeanului", spune Răzvan Murgeanu, viceprimarul Capitalei.
Pe de altă parte a aeroportul internaţional, dar şi finalizarea canalului Bucureşti - Giurgiu reprezintă argumente importante pentru firmele imobiliare interesate de dezvoltarea de proiecte în zonă. "Construcţia aeroportului din sud va începe în 2009 şi va fi gata până la sfârşitul lui 2010, în timp ce pentru canalul Dunăre - Bucureşti este nevoie de un studiu de fezabilitate care va fi gata cel târziu la jumătatea lui 2009. De canal sunt interesate companii mari private, în vederea concesionării", explică ministrul transporturilor, Ludovic Orban.
Reprezentanţii companiilor imobiliare consideră că pr