Pentru Florin Zamfirescu, Ştefan Mihăilescu-Brăila este acel actor cu un “uriaş instinct de scenă”. Deşi cei doi au repetat prea puţin şi au jucat împreună în piese periferice, amintirile şi impresiile sunt multe.
Orice geniu îşi cunoaşte propria valoare. Astfel, actorul devine puţin “altfel”.
Pentru Florin Zamfirescu, Ştefan Mihăilescu-Brăila este acel actor cu un “uriaş instinct de scenă”. Deşi cei doi au repetat prea puţin şi au jucat împreună în piese periferice, amintirile şi impresiile sunt multe. În piesa “Aceşti îngeri trişti”, de D.R. Popescu, Mihăilescu-Brăila era “magistral” – “Avea doar o scenă şi plecai cu el în gând, deşi spectacolul era grozav în întregime”. În “Ordinatorul” de Paul Everac, unde juca cu Olga Bucătaru, cei doi fiind un cuplu, Mihăilescu-Brăila avea “ştiinţa de a sublima ce trebuie, orice text şi să-l facă să devină surprinzător, proaspăt, fascinant”, mărturiseşte Zamfirescu.
HAMLET? Avea gânduri mari – voia să joace şi Hamlet. O seară întreagă a jucat în faţa prietenului său, revoltându-se împotriva regizorilor “tâmpiţi”, care nu-l găseau potrivit pentru Shakespeare, ne-a povestit Florin Zamfirescu. Mai târziu avea să fie distribuit în “Pasărea Shakespeare”. Deşi a intrat bine în rol, încă de la prima lectură, la a treia repetiţie s-a revoltat – “Nu pot să joc ziua ce visează alţii noaptea”. Astfel, a abandonat şi acest rol. ”Regele Lear”, spune Florin Zamfirescu, l-ar fi putut face “unic”. Lucian Pintilie, regizorul care putea “să vadă lucrurile care nu se văd şi care să fie fascinat de ce poate scoate din actori” era o singularitate, Mihăilescu-Brăila neîntâlnind un astfel de om, care să-i maximizeze potenţialul.
SCENA ŞI VIAŢA. La Găeşti, într-o “sală organizată, dar plină de beţivi, copii care fluierau şi tineri cu radio-p