Conform unui studiu global publicat de IBM (NYSE: IBM), companiile considera ca daca sunt mai deschise fata de actionari si plaseaza responsabilitatea sociala pe primul plan in strategia de business, ele vor deveni mai competitive, vor putea atrage si pastra cele mai bune talente si vor avea acces la noi oportunitati de business. In prezent, multe companii considera ca responsabilitatea sociala reprezinta mai degraba o oportunitate de crestere, nu doar o masura normativa sau un efo
Conform unui studiu global publicat de IBM (NYSE: IBM), companiile considera ca daca sunt mai deschise fata de actionari si plaseaza responsabilitatea sociala pe primul plan in strategia de business, ele vor deveni mai competitive, vor putea atrage si pastra cele mai bune talente si vor avea acces la noi oportunitati de business.
In prezent, multe companii considera ca responsabilitatea sociala reprezinta mai degraba o oportunitate de crestere, nu doar o masura normativa sau un efort filantropic, 68% dintre cele analizate orientandu-se catre generarea castigurilor prin activitati de responsabilitate sociala corporatista (Corporate Social Responsibility - CSR).
In plus, 54% cred ca initiativele CSR ofera corporatiilor un avantaj competitiv.
Aceste tendinte sunt determinate de influenta din ce in ce mai mare a clientilor care, datorita abilitatii de a cerceta si impartasi informatiile prin internet, au devenit foarte sensibili la o arie larga de probleme – incepand cu problemele generate de schimbarile climatice, pana la probleme de siguranta a produselor, la practici de laborator, la responsabilitatea financiara a corporatiilor, la intrebari ce vor sa afle daca firmele returneaza comunitatii o parte suficienta din propriul profit.
In timp ce clientii devin factoru