Pentru a nu intra în dizgraţia colegilor, evită să faci glume cu conotaţii sexuale, rasiste sau religioase. Sursa: Guliver Getty Images
Specialiştii în resurse umane spun că glumele bune, făcute între colegi la serviciu, dau o stare de bună dispoziţie şi contribuie la mărirea randamentului. În fond, ţi-e mai mare dragul să lucrezi atunci când în atmosferă nu plutesc tensiunea şi încordarea.
„De cele mai multe ori, glumele au un efect pozitiv, de armonizare a mediului de lucru şi de detensionare a atmosferei. Gluma oferă un «respiro » angajaţilor, o întrerupere temporară de ritm, extrem de benefică“, spune Alina Negrea, trainer al companiei „a+performance“, din Bucureşti. De altfel, o poantă bună este una la care se râde din toată inima şi chiar de către toţi colegii. „Dacă vrei să te asiguri că nu vei deranja pe nimeni, trebuie să eviţi să tratezi subiecte delicate, cum ar fi rasa, religia ori sexul“, mai spune Alina Negrea.
Fă bancuri doar cu cine ţine!
Experţii în resurse umane atenţionează că, dacă eşti un tip glumeţ, optimist şi plin de viaţă, nu înseamnă că tuturor le plac poantele tale. Aşa că abţine-te să trimiţi bancuri cu conotaţii sexuale, rasiale ori religioase întregii tale liste de Messenger. În fond, de ce să-ţi faci duşmani? Nu mai bine te gândeşti de două ori înainte să umpli căsuţele de e-mail ale cunoscuţilor cu aşa-zise glume bune?
Adriana Angelescu, chief executive officer al companiei de recrutare Swiss Contact International, spune că, dacă vrei să te asiguri că nu vei deranja pe nimeni, trebuie să eviţi să tratezi subiecte delicate.
Poţi pierde un angajat bun
Poante nesărate se fac însă la orice loc de muncă, indiferent că este vorba despre un şantier ori despre un mediu de lucru academic. „Eu am primit, prin curier, un teanc cu ziare bine împachetate. Er