Dupa ce pe parcursul ultimului an actiunile constructorilor auto europeni au avut o crestere sustinuta, in doar trei luni au inregistrat o scadere drastica.
Si cu toate ca evolutia bursiera a actiunilor anumitor companii auto europene s-ar putea imbunatati in lunile urmatoare, investitorii au inca de ce sa se teama.
Indicele bursier Dow Jones Euro Stoxx Automobiles & Parts 3.300, care urmareste evolutia actiunilor companiilor implicate in sectorul auto, a inregistrat o scadere de 30% in ultimile trei luni, cu toate ca per total in 2007 a inregistrat o crestere de 25%, scrie cotidianul financiar The Wall Street Journal.
Valoarea raportului pret/castiguri al actiunilor din sectorul auto a atins un maxim in octombrie 2007, valoarea fiind similara cu cea din 1998 cand industria auto a explodat pe pietele emergente, iar fuziunile si achizitiile din acest sector au fost foarte numeroase, apreciaza analistul bancii americane de investitii JP Morgan, Philippe Houchois.
O alta problema cu care producatorii de autoturisme europeni se confrunta este deprecierea extrem de mare a dolarului comparativ cu moneda europeana, ceea ce a dus la scaderea cererii pe piata americana, cu atat mai mult cu cat economia SUA se indreapta spre recesiune, dar si pe cea vest-europeana. BMW, Daimler si Volkswagen sunt principalii producatori auto europeni prezenti pe piata americana, si cum acestea comercializeaza autoturismele, precum si piesele de schimb in dolari, inregsitreaza profituri din ce in ce mai mici. De asemenea scaderea cererii de autoturisme pe pietele mature precum cea nord-americana si cea vest-europeana este cauzata si de cresterea preturilor la combustibili.
"Industria auto reintra intr-un ciclu investitional, condus de cat mai multe lansari de noi produse, de investitii pe pietele emergente, precum si de eforturile companiilor auto de re