Michael Schmidt - care controleaza 98% din vanzarile BMW in Romania - a ajuns intr-o intersectie nesemnalizata: concernul german a intrat deja pe piata in nume propriu, marjele de profit scad iar filozofia businessului se schimba. Sunt doar trei dintre motivele care-l fac pe proprietarul Automobile Bavaria sa se gandeasca serios, pentru prima data, la vanzare.
Vestea care avea sa-i schimbe complet lui Michael Schmidt perspectiva despre viitorul afacerii sale a venit in 2006: sosea atunci la Bucuresti, special pentru el - fondator al Automobile Bavaria - un reprezentant al BMW, concernul de la care Schmidt importa masinile pe care le vinde de 14 ani in intreaga Romanie.
Discutia cu trimisul BMW, care a avut loc in showroomul Automobile Bavaria din Baneasa - o cladire in care Schmidt tocmai investise 12 mil. euro si care putea trece cu usurinta drept sediul BMW - a avut un singur scop. Reprezentantul BMW il anunta pe Schmidt ca producatorul german va intra in 2007 in nume propriu in Romania.
O veste buna pentru piata - in general, astfel de stiri sunt interpretate drept un semn Romania e o tara sigura pentru business. Dar o veste proasta pentru Schmidt: venirea BMW era echivalenta cu pierderea importului si, deci, scaderea marjei de profit.
Probabil ca Schmidt - un sas de langa Sibiu in varsta de 48 de ani, care a pornit in 1994 de la un dealership pentru a ajunge in 2006 sa detina practic monopolul pe importul si distributia de BMW - a inteles din prima secunda ca afacerea lui isi schimba directia. Virajul era insa inevitabil: cunoscatorii pietei n-aveau nici o indoiala ca va veni ziua in care marii producatori vor veni in nume propriu - era nevoie doar ca vanzarile de automobile sa atinga o masa critica.
Fondatorul Automobile Bavaria se gandea, totusi, ca exista o varianta in care virajul decisiv putea f