Modelul Logan, conceput pentru uzina Dacia de la Mioveni, a reusit sa ia fata echipei de Formula 1 a Renault si viitoarelor modele anuntate in ziua in care Carlos Ghosn, seful grupului francez, a facut publice rezultatele financiare pe 2007.
Joi, 14 februarie, Paris, la ora opt dimineata, in Auditorium Initiale, una dintre cele trei sali de conferinte ale Renault Square, centrul de marketing si comunicare ale concernului francez, Renault anunta rezultatele comerciale pe 2007.
Carlos Ghosn, unul dintre cei mai puternici oameni din industria auto mondiala, cel care in urma cu zece ani a salvat Nissan de la faliment si care a impus o noua strategie grupului Renault, raporteaza rezultatele grupului francez, unul dintre cei mai mari constructori de automobile din Europa. Peste 200 de jurnalisti din intreaga lume, 30 de blituri ale aparatelor de fotografiat, care intr-un interval de numai cateva minute au transmis imagini "live" de la eveniment, alaturi de cele patru camere de luat vederi.
Dar spre deosebire de evenimentele anterioare, nimeni nu mai era interesat de Formula 1, in cadrul careia Renault a castigat titlul mondial atat la constructori cat si la piloti in 2005 si 2006, ci de Logan. Un automobil low-cost proiectat, pe vremea cand la conducerea Renault se afla Louis Schweitzer, special pentru noua uzina Dacia de la Mioveni, achizitionata de constructorul francez in 1999.
Modelul low-cost produs la Mioveni de catre constructorul francez, care a inregistrat anul trecut vanzari de peste 230.000 de unitati, il pune pe Ghosn in fata celui de-al treilea mare pariu castigat. Dupa ce a readus marca Nissan pe linia de plutire si a imprimat o noua directie pentru Renault, Ghosn, supranumit "cost-killer", a demonstrat ca un automobil low-cost, Logan-ul, nu este neaparat si low-profit. Dincolo de declaratiile presedintelui Renault, ci