Skoda Praktik este construită pe platforma Roomster şi se încadrează perfect în tiparul producătorului. Forma dinamică a modelului ascunde ceea ce promite: bucuria de a conduce,combinată cu caracteristicile practice ale unei utilitare.
Prin intermediul noului model, Skoda se bate pe un nou segment de piaţă, şi anume cel al utilitarelor uşoare, special destinat afacerilor mici, de familie.
Cu un volum util de până la 1.900 de litri şi o sarcină utilă ce corespunde necesităţilor tuturor utilizatorilor, uşi laterale mari şi un hayon de mari dimensiuni, Skoda Praktik este pregătită pentru a fi încărcată cu lăzi, unelte şi materiale.
La capitolul diesel, Praktik oferă un motor de 1.4 l cu sistem pompă-injector de 70 CP.
Motorul de 1.4 l MPI, ce dezvoltă o putere de 86 CP, este cel mai puternic motor pe benzină al lui Praktik, însă, pentru oraş, alegerea optimă este propulsorul 1.2 l HTP cu 70 CP.
Toate variantele de motorizare sunt cuplate la o transmisie manuală cu 5 trepte, ce permite o schimbare rapidă şi precisă a vitezelor, rapoartele fiind scurte.
Modelul testat de echipa Transporter este dotat cu un motor diesel, 3 cilindri, 1.422 cmc, amplasat transversal în faţă, legat la o cutie de viteze manuală 5 trepte, complet sincronizată.
Acesta dezvoltă o putere maximă de 70 CP la 4.000 rot/min. şi un moment maxim de 155 Nm în plaja de turaţie 1.600-2.800 rot/min.
Specificaţiile acestui motor indică un consum de combustibil mediu la 100 km de 5,3 l (6.4 l/100 km mediu urban şi 4,5 l/100km extraurban), ajutat de rezervorul de combustibil de 55 l. Micuţul diesel se înscrie în limitele de emisii noxe impuse de standardul Euro 4.
Modelul Praktik dotat cu acest motor ajunge la suta de km în 16,5 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 158 km/h.
Praktik se bucură de o suspensie faţă independentă Mc Pherson cu braţe inferioare