Alimentatia este si ea victima a modei, a acelui “asa mananca si colega mea, a slabit de nu se vede”. Capitalismul a adus cu sine si o aglomeratie din ce in ce mai mare a dietelor in mediul online. Toata lumea da sfaturi, toti cunoastem pe cate cineva care a urmat o dieta miracol, in urma careia a slabit considerabil. Totusi, materialele stufoase ale specialistilor in nutritie nu fac fata nevoilor de informare rapida si aplicabilitate in viata de zi cu zi.
Suntem cu totii de acord, sunt sfaturi extrem de utile, necesare si pertinente in contextul stilului modern de viata, dar nu iti pot capta suficient de mult atentia. Nu putem sa retinem mereu toata aglomerarea de termeni de specialitate, in timp ce majoritatea dietelor nu sunt mereu tocmai motivante. Am nevoie de dieta? Sunt obez? Ma imbolnavesc daca mananc produsul x? Ce pot manca si ce nu?
Suntem ceea ce mancam
Astazi, in contextul in care aproximativ 90% din totalul bolilor depind direct sau indirect de alimentatie, tot mai multi consumatori ar trebui sa realizeze ca direct responsabili de starea lor de sanatate. Alimentatia trebuie sa fie echilibrata si, impreuna cu activitatea fizica, are o contributie majora la mentinerea sanatatii.
Consumatorii ar trebui sa acorde o atentie din ce in ce mai mare aportului nutritiv, sa-si diversifice meniul, sa consume o gama larga de produse si, foarte important, sa se informeze in prealabil despre continutul acestora, citind eticheta.
Atitudinea consumatorilor in ceea ce priveste alimentatia optima se stabileste in functie de continutul nutritiv mentionat pe eticheta produsului. De asemenea, nu trebuie sa uitam ca pe etichete se afla sisteme de informatii unde este precizat necesarul caloric in functie de varsta, sex, activitate fizica etc. Aici intervine beneficiul unei largi varietati de produse existente pe piata