Campania de aderare la fondurile de pensii obligatorii ar trebui inclusa in manualele de marketing si studiata in facultati: 18 companii au incercat sa vanda practic acelasi produs, insa numai trei au castigat cursa si si-au atins obiectivele. Care sunt s
ING, Allianz-Tiriac si Generali, cele trei companii de pensii private care au castigat lupta pentru clienti in campania de aderare, au avut strategii de promovare complet diferite. In timp ce ING a fost cel mai agresiv investitor in publicitate si a obtinut astfel cea mai multa vizibilitate in piata, Allianz-Tiriac s-a bazat pe numele cunoscut si a investit mai putin in marketing, iar Generali a mizat pe unicitatea produsului, avand singurul fond de pensii cu profil de risc ridicat de pe piata.
Olandezii de la ING s-au bazat pe puterea consultantului financiar, personajul principal al campaniei de marketing, care a educat publicul cu privire la sistemul pensiilor obligatorii, dar in acelasi timp a adus companiei 1,3 milioane de clienti, plasand-o astfel pe primul loc pe piata.
"Am cautat o campanie care sa se diferentieze, sa puna consultantul pe primul loc, pentru ca el joaca un rol primordial. Pentru ca toate companiile de pensii au produse foarte asemanatoare, stabilite prin lege, am incercat sa ne diferentiem prin lucruri din afara produsului: consultanti si educarea publicului", spune Carmen Soare, directorul de marketing al ING care a coordonat campania de promovare a olandezilor in cele patru luni de aderare la fondurile de pensii obligatorii.
Un impact puternic l-a avut prezenta pe internet, prin site-ul consultanting.ro, unde cei interesati de pensiile private obligatorii puteau solicita o intalnire cu un agent de vanzari al companiei.
"Am avut o componenta foarte puternica de on-line, foarte diferita de ceea ce am mai facut pana acum. Ca pondere in totalul celor in