Rata angajarilor in mass-media americana a scazut la cel mai redus nivel din ultimii 15 ani, ajungand in decembrie anul trecut la 886.900 de angajati in domeniu, ca urmare a vanzarilor in declin din industria gazetariei.
Pe de alta parte, s-a inregistrat un record in luna noiembrie a anului trecut, existand 769.000 de angajati in sectoare precum marketingul sau advertisingul, potrivit unui studiu efectuat de AdAge.
Principalele explicatii pentru situatia existenta constau in faptul ca marketerii inca mai investesc in marketing si ca au alte optiuni pe care sa le utilizeze in afara serviciilor media, si anume: servicii digitale, marketing direct, promotii si evenimente, si multe altele. Iar aceste lucruri noi ii ajuta pe consultantii in marketing sa creeze mai multe oportunitati si sa defineasca alte strategii.
Agentiile de publicitate s-au adaptat acestui nou val de restructurare, depasind nivelul de a crea sau de a plasa reclame. Intr-adevar, centrul de cercetare AdAge a demonstrat faptul ca agentiile de comunicare sau de marketing din Statele Unite au obtinut mai putin de jumate din castigurile lor din media traditionala si din media planning in 2005.
Dintre toate sectoarele zonei de marketing, punctul de atractie il constituie consultanta in marketing. Angajarile in acest domeniu au atins un record in decembrie 2007 (148.500 de angajari).
Companiile de consultanta in marketing au adaugat 14.500 de slujbe (10,8%) in ultimul an, spre deosebire de personalul din presa, care a scazut cu 16.900 de slujbe (4,7%), dupa cum arata analiza Ad Age. Din categoria media care inregistreaza aceasta scadere fabuloasa, se numara ziarele, televiziunile, radioul, revistele si companiile de media de pe Internet.
Publicitatea sau serviciile de marketing includ consultanta in domeniu, agentiile de publicitate sau de PR, agentiile media, firmele d