Raportul final al Comisiei de anchetă a accidentului aviatic petrecut în decembrie pe Aeroportul Otopeni, când o aeronavă Boeing 737-300 a lovit o maşină de balizaj, confirmă dezvăluirile JN: haos în turnul de control, nu au fost respectate procedurile de siguranţă a zborului
Raportul final al Comisiei de anchetă a accidentului aviatic petrecut în decembrie pe Aeroportul Otopeni, când o aeronavă Boeing 737-300 a lovit o maşină de balizaj, confirmă dezvăluirile JN: haos în turnul de control, nu au fost respectate procedurile de siguranţă a zborului (autorizarea pentru intrarea avionului pe pistă a fost eronată) şi s-au comis mai multe erori umane.
Procedurile utilizate pe aeroporturile din România sunt proaste şi la baza incidentului aviatic de pe Otopeni au stat erori umane, se arată în raportul final cu privire la incidentul aviatic petrecut pe Aeroportul Internaţional “Henri Coandă” Otopeni la data de 30 decembrie 2007, făcut public ieri de Comisia de investigare a accidentelor aviatice din Ministerul Transporturilor.
“Sunt articole în legislaţia în domeniu care pot fi interpretate diferit. Procedurile utilizate sunt proaste, ele trebuie modificate. Aici e vorba despre o eroare umană în dirijarea aeronavei. S-a ţinut cont că persoana din turn revenea în activitate după decesul soţului”, a spus Alexandru Ciucă, preşedintele comisiei de investigare a accidentului. Ciucă a precizat că scopul raportului “nu este să găsească vinovaţi, ci să scoată în evidenţă cauzele care au dus la producerea accidentului”. Tocmai de aceea nu poate indica cine va plăti daunele pentru distrugerea integrală a avionului.
CAUZE. Autorizarea pentru intrarea aeronavei pe pistă a fost eronată, nu s-a respectat Regulamentul de organizare şi desfăşurare sol-sol şi nu au fost respectate procedurilor de vizibilitate redusă. “Cei tr