» Romaero si Blue Air s-au asociat pentru 20 de ani, intr-o afacere de pomina, foarte cautata in intreaga lume, cea de intretinere si reparatii pentru avioane.
» Conducerea Romaero a pus la bataie 5 hangare, pretuite la 8,6 milioane de euro, dar a "omis" sa evalueze si terenul de sub acestea, a carui valoare contabila se apropie de 20 milioane de euro.
» Blue Air va detine 51% din asociere si va putea lua aproape orice decizie investind numai 11 milioane de euro, putin mai mult de jumatate din valoarea terenului.
Consiliul de administratie al SC Romaero SA a aprobat la sfarsitul anului 2007 o asociere controversata cu societatea Blue Air. Asocierea are drept obiect reparatia si intretinerea de aeronave, o activitate deosebit de solicitata in intreaga lume si deosebit de banoasa, spun specialistii. In aceasta afacere, Romaero, societate cu capital majoritar de stat, a pus la bataie 5 hangare, in timp ce Blue Air vine cu partea investitionala. Hangarele au fost evaluate la aproape 8,6 milioane de euro de catre societatea de evaluare SC Irecsson SRL. Asociatul Blue Air s-a angajat sa intre in afacere cu mijloace financiare avand o valoare totala de 11 milioane euro, ceea ce ii da dreptul, conform asocierii, la o cota de 51% din rezultatele intreprinderii.
Desi afacerea pare a fi avantajoasa de ambele parti, Blue Air se foloseste, practic gratuit, de terenul de sub hangare, aflat in patrimoniul Romaero, teren a carui valoare contabila e de aproape doua ori mai mare decat investitia Blue Air. Mai mult, compania Blue Air se plaseaza pe o pozitie favorabila de a cumpara hangarele, chiar fara teren, in cazul scoaterii la privatizare a Romaero, sustin specialistii in domeniu. Teren pentru care ar plati ulterior doar o "chirie" modica.
Terenul valoreaza dublu fata de investitii
La o prima vedere, aceasta afacere