Teren şi utilităţi disponibile - noile condiţii pentru atragerea marilor proiecte de investiţii. La Craiova, investitorii care vin pe urmele Ford aud acelaşi text de la autorităţile locale Teren şi utilităţi disponibile - noile condiţii pentru atragerea marilor proiecte de investiţii.
La Craiova, investitorii care vin pe urmele Ford aud acelaşi text de la autorităţile locale - "nu avem terenuri, parcul industrial este plin". Este numai un caz flagrant din ciclul cum se pot pierde investiţiile.
În toamna anului trecut, după semnarea contractului AVAS-Ford pentru fabrica de automobile din Craiova, la autorităţile locale din Dolj au început să se prezinte investitori de componente auto. Natural, voiau să se instaleze cât mai aproape de o uzină unde ar urma să se producă 300.000 de automobile pe an.
Investitorul în scaune nu găseşte loc
Primul venit, furnizorul german de structuri pentru automobile Kirchhoff, s-a interesat de o suprafaţă de circa cinci hectare pentru a ridica o unitate de producţie. Răspunsul primit - autorităţile nu au la dispoziţie o suprafaţă atât de mare, în condiţiile în care Parcul industrial Craiova (aflat în proprietatea consiliului judeţean) este plin.
Recent, au venit şi cei de la Johnson Controls, spune Liviu Montescu, directorul general al Parcului industrial. Producătorul american de scaune pentru automobile, care mai are unităţi de producţie la Colibaşi şi în Parcul industrial Ploieşti, căuta un teren de aproape două hectare şi în apropiere de (viitoarea) uzina Ford din Craiova. I s-a dat acelaşi răspuns - nu avem, deocamdată.
Aşa cum am mai arătat în "Adevărul", Consiliul Judeţean Dolj nu a reuşit să ajungă la o înţelegere cu ... prefectura pentru a susţine demersurile la Bucureşti, astfel încât parcul industrial să se poată extinde cu circa 100 ha, prin transferul unor