Retailerul german de bricolaj OBI, care va investi in urmatorii doi ani 80 de milioane de euro in dezvoltarea unei retele de 20 de magazine, mizeaza pe o strategie de expansiune organica, considerand ca jucatorii locali nu sunt, deocamdata, suficient de atractivi pentru o eventuala preluare si prea costisitori pentru acoperirea nationala pe care o pot oferi.
“Nu am intrat pe piata din Romania prin achizitii pentru ca nu am considerat pe niciun jucator atractiv pentru strategia noastra si nici noi nu eram dispusi sa platim atat cat ar fi cerut. In tarile in care suntem deja prezenti nu am cumparat niciun mare jucator local”, a declarat, pentru Wall-Street, Dieter Messner (foto stanga), membru in Consiliul de Administratie al OBI.
Cu o investitie medie pe locatie de aproximativ 4 milioane de euro, OBI nu exclude, pe viitor, o strategie de expansiune care sa includa si achizitii pe plan local, in functie de oportunitatile pietei, in conditiile in care o evalueaza la peste 2 miliarde de euro.
“In cel mai rau caz, piata locala ar valora 2 miliarde de euro. De aceea, pana la sfarsitul lui 2009, am putea sa deschidem 30 de magazine si sa suplimentam investitiile cu pana la 80 de milioane de euro”, a precizat country managerul pentru Romania, Romano Quinzi (foto dreapta).
Investitia initiala a retailerului german va fi de 20 milioane de euro, primele doua magazine urmand sa fie dechise in Bucuresti si in Oradea, dupa care reteaua va fi suplimentata cu inca 20-25 de magazine in urmatorii doi ani.
Planul de extindere urmareste deschiderea de unitati in aglomeratiile urbane cu peste 70.000 de locuitori, iar magazinele, care vor avea o suprafata de 8.000-12.000 de metri patrati, vor fi amplasate in mari centre comericiale si in parcuri de retail.
Cu toate ca piata locala a bricolajului este intens disputata de mari jucatori nationali precum P