Ani de-a r�ndul, după evenimentele din 1989, rom�nii au fost manipulaţi la modul agresiv de către aşa-zise sondaje de opinie, evident comandate de către diverse formaţiuni politice sau grupuri de interese. Efectul lor a fost , cel puţin �n anii 90, devastator. Punct lovit, punct ochit! Nu se poate ca la aceste acţiuni de manipulare a opiniei publice să nu fi concurat, mai mult sau mai puţin dezinteresat, serviciile de informaţii prin specialiştii lor. �n ultimii ani �nsă, după deschiderea graniţelor şi exodul masiv de forţă de muncă �n afară, manipularea prin sondaje, care a continuat, nu a mai avut rezultatele de altădată. Rom�nii s-au mai deşteptat puţin iar generaţiile formate rigid sub anii comunismului, fie au trecut in eternitate, fie s-au lăsat modelate de către urmaşi. Poate invoc�nd un nu ştiu ce mare pericol pentru ţară, sau poz�nd �ntr-un nou Mesia, un candidat la preşedinţie ar mai obţine �n Rom�nia de azi un procent de peste 60%! �n ceea ce priveşte botoşănenii, fiindcă suntem �n an electoral şi miza e mare, sondajele de opinie, mai mult sau mai puţin profesioniste, mai mult sau mai puţin tendenţioase, au reapărut. Desigur, subiectul fierbinte este stabilirea de către partidele locale a candidaţilor pentru posturile de primari. Şi, la unison, conducerile centrale au indicat ca aceşti candidaţi să fie stabiliţi pe baza unor sondaje . Desigur, important e cine face sondajul, c�t de bune �i sunt intenţiile şi c�t de profesionist este acesta realizat. E clar că acum manipulatorii opiniei publice, indiferent de statutul lor, au intrat �n p�ine şi fac deja jocurile . Cum poţi face ca un sondaj de opinie să fie �n acelaşi credibil dar şi să servească unui individ, unui partid sau unor grupuri de interese? Nimic mai simplu. Inserezi mai �nt�i lucruri credibile, dacă nu certe. Aduceţi-vă aminte �nainte de alegerile din anul 2000 cu c�t erau creditaţi ţărăniştii?