- Diverse - nr. 35 / 20 Februarie, 2008 Resursele umane si financiare nu-si pot gasi un drum coerent fara principiile, legile si normele lumii in care traim, astazi, in Romania europeana. Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului propune prin Proiectul de Legi ale Educatiei o noua abordare a sistemului de invatamant. Fiecare dintre reglementarile la care reprezentantii ministerului au lucrat, alaturi de partenerii sociali care au participat activ la desavarsirea lor, a pornit de la un concept important - acela al maturizarii, al autonomiei sistemului in ansamblul sau. Vreau sa multumesc reprezentantilor ministerului, ai federatiilor sindicale, ai federatiilor studentesti si comunitatii academice pentru crearea acestui document coerent, axat pe identificarea solutiilor corecte si concrete ale problematicii educatiei. Toti au contribuit la realizarea lui, printr-un dialog deschis, constructiv, cu argumente si contraargumente. Proiectul de Legi ale Educatiei a fost creat pentru racordarea reala a educatiei romanesti la normele internationale, pentru cresterea performantei si competitiei. Pachetul legislativ a fost conceput in primul rand pentru beneficiarii sai - elevi, studenti, cadre didactice, societatea romaneasca in general. Documentul de fata dovedeste, o data in plus, ca pentru Guvernul Tariceanu educatia este o prioritate nationala si nu doar o sintagma! Cristian Mihai Adomnitei, ministrul Educatiei, Cercetarii si Tineretului
Legea invatamantului preuniversitar
Respectarea si promovarea cu prioritate a interesului copilului, egalitatea de sanse, asigurarea calitatii in educatie, nepolitizarea sistemului de invatamant, continuitatii, nediscriminarii, descentralizarea sistemului national de invatamant, educatia permanenta sunt principiile de baza existente in Legea invatamantului.
Structura invatamantului preuniversitar