articolul din Money Express de saptamina asta… n-ar fi rau sa ne gindim putin cum ar arata azi un superman. e important.
DVD-ul se strică puţin după termenul de garanţie. Maşina începe să scoată un sunet ciudat, dar niciodată la service nu va exista ceva în neregulă cu piesele care sînt prevăzute gratuit. Cum să te descurci prin jungla garanţiilor? Cum să fii un cetăţean model?
Toate s-au digitalizat, supertehnologizat. Nu mai ai nicio scuză a lipsei de informaţie. Copiii visează prin somn cum ating cu gingăşie ecranul unui Iphone. Toate marile cîştiguri ale tehnicii convieţuiesc paşnic cu vrafuri-vrafuri de hîrtii. Orice peticuţ de chitanţă, bon, factură, hîrtie ştampilată, orice trebuie păstrat cu mare grijă. Dacă se strică ceva oarecum nou avem dreptul să profităm de dreptul la o garanţie. Toată industria pare să se învîrtă în jurul unei ştiinţe exacte a estimării timpului de garanţie. DVD-urile se strică puţin după ce expiră termenul. Electrocasnicele sînt destul de ieftine astfel încît să-ţi piară cheful să mai colecţionezi trei vrafuri de documente pentru o bună comunicare cu cumpărător-vînzător. Maşina poate avea o garanţie a motorului de 2-3 ani, să zicem. În acest interval, reviziile se vor ocupa întotdeauna de acele părţi de maşină care nu sînt în garanţie. Cînd toate lucrurile semi-noi se strică, urmează marea aventură a scotocitului prin hîrtii.
Abia în acel moment începi să citeşti contractele cu mare atenţie. E un ritual al inflamării şi al “intrării în drepturi”. Îţi dai pumni în cap că ai pierdut diverse hîrtiuţe, suni la oamenii care ar trebui să protejeze consumatorul, te inflamezi şi, după două zile de nervi, îţi dai seama că un mixer de două milioane jumate care s-a stricat după prima lună nu merită atîta atenţie nici stricat, nici funcţional. Deşi 70 de euro înseamnă ceva oriunde în Europa asta. Dacă produsul e mai scump, dacă