Vanzarea producatorului de medicamente LaborMed Pharma, intrat in portofoliul fondului american de investitii Advent, a inceput in luna iunie 2007, moment in care nu se avea in vedere exit-ul total al fostilor actionari.
LaborMed era ultimul jucator de pe piata de profil detinut de antreprenori locali.
"Am contractat peste 100 de grupuri, dintre care 70% strategici (producatori de generice - n.red.) si 30% investitori financiari. Dintre acestia, peste 30 de parti au confirmat interesul si in jur de 25 au venit cu oferta neangajanta", spune Ioana Filipescu, managing director al Raiffeisen Investment, care a primit din partea actionarilor mandatul pentru vanzare.
Ofertele neangajante propuneau si un pret indicativ, astfel ca primul criteriu de selectare a fost si cel mai simplu, cel financiar.
"Am tras linie la 100 de milioane de euro, suma de la care noi oricum voiam sa incepem discutiile cu toti. Ofertele pe care le aveam la acel moment au fost cuprinse intre 100 si 130 de milioane de euro", a continuat Filipescu.
Consultanta juridica a tranzactiei a fost asigurata de casa de avocatura Popovici Nitu & Asociatii, din partea careia s-au implicat 5 persoane.
"A fost un interes enorm. LaborMed era o ultima sansa pentru companiile farmaceutice de a pune un picior aici. Interesul a fost intr-adevar foarte mare, dar asta nu inseamna neaparat ca abordarea din partea avocatilor sau adviserilor vanzatorului a fost foarte agresiva, ci mai degraba una echilibrata", a spus Bogdan Stoica, partener al Popovici Nitu & Asociatii.
Numarul mare de potentiali cumparatori a determinat Raiffeisen Investment sa incerce ceva diferit pentru piata romaneasca: un vendor due-dilligence.
"Daca in cadrul unui proces normal de M&A, orice cumparator isi face un due-dilligence, noi, anticipand ca interesul va fi foarte mare pentru LaborMed, ne-am dat s