Deşi bulgarii încep lucrările în martie, partea română nici măcar nu are terenul, pentru că nu au început exproprierile în zonă. Lucrările sunt decalate cu aproape un an şi din cauză că proiectantul spaniol a schimbat soluţia tehnică pentru infrastructura adiacentă de pe malul românesc.În octombrie 2007, actualul ministru al transporturilor, Ludovic Orban, declara că lucrările la podul peste Dunăre de la Calafat-Vidin „vor începe simultan pe ambele maluri“ şi că vor dura până în 2010. Înaintea lui Orban, fostul ministru al transporturilor, Radu Berceanu, afirma, la începutul lui 2007, că partea română mai are nevoie de zece luni pentru realizarea proiectului. În realitate, stadiul podului, pe malul românesc, este tot la „zero“, din cauză că autorităţile nu au terenul pentru construirea infrastructurii de acces la pod. Nici măcar lucrările la piciorul podului nu pot începe simultan cu cele de pe malul bulgăresc, pentru că, în prezent, nu există un proiect tehnic finalizat pentru acest lucru. „Bulgarii încep în luna martie lucrările la piciorul podului. La noi se va decala cu aproape un an, pentru că proiectantul a schimbat soluţia tehnică pentru infrastructura de legătură cu podul (supratraversările, punctele de legătură între stradă şi pod, lăţimea căilor de acces etc.). E cu totul altă gândire tehnică“, a spus primarul din Calafat, Petre Trăistaru.
Terenuri neexpropriate Deşi hotărârea de guvern care declară obiectivul investiţional, de utilitate publică, a fost adoptată de patru ani, autorităţile nu au trecut încă la exproprierea ţăranilor peste ale căror pământuri ar urma să treacă strada şi calea ferată ce fac legătura cu podul. „Este vorba de 40-50 de hectare ce trebuie expropriate. Oamenii sunt de acord, pentru că şoseaua trece în diagonală şi trebuie să cedeze fiecare câteva sute de metri pătraţi. Nu li se ia tot pământul. Dar, până acum, Ministerul