COSTURI
» Continut specializat
In afara de New York Times, toate celelalte ziare care practica diverse tarife pentru accesarea continutului sunt specializate in domeniul economic. Wall Street Journal, Financial Times, Business Week si The Economist sunt produse de nisa, pentru afaceri. Titlurile de mai sus sunt printre cele mai citite. "Sunt publicatii care si-au format un renume in randul oamenilor de afaceri si au cele mai bune materiale si analize din domeniile pe care le acopera. Asta le face citite", a explicat Lee Rainie, directorul Institutului PEW. Se spune ca un "business man" adevarat trebuie sa aiba unul din titlurile de mai sus sub brat, altfel nu este un "business man".
» Ziare de top, precum The Wall Street Journal, Financial Times sau New York Times, taxeaza accesarea integrala a continutului online intr-o perioada cand oamenii considera ca toata informatia de pe web trebuie sa fie gratuita.
» Unele ziare au inceput sa micsoreze aria ce cuprinde materiale "premium", care pot fi vizionate contra cost, dar nu isi vor oferi tot continutul "free".
In 2007, editia online a Wall Street Journal a avut incasari din publicitate de 65 de milioane de dolari, cu o crestere de nici 5% fata de anul precedent. Rupert Murdoch, directorul executiv al News Corp., companie care detine ziarul, s-a mai gandit, dupa anuntarea rezultatelor financiare, in ceea ce priveste oferirea de acces 100% gratuit la toate materialele publicate pe site-ul wsj.com. "Intr-un fel o sa divizam site-ul in doua. Informatiile care se pot gasi si pe alte site-uri specializate o sa fie absolut gratuite pe wsj.com", a declarat Murdoch, citat de Associated Press. "Materialele specializate, care ofera informatii exclusive, vor putea fi citite integral numai pe baza unui abonament", a adaugat omul de afaceri.
Cautam. Gasim. Platim?
S