2007 a fost, din nou, un an bun in ceea ce privete utilizarea Internetului in Marea Britanie. Aproximativ 36 de milioane de persoane (60% din populatia totala a tarii) s-au conectat in mediul online anul trecut, conform eMarketer.
Potrivit unui studiu realizat de eMarketer, pentru 2008 se asteapta ca 38 de milioane de persoane sa utilizeze Internetul, ceea ce ar insemna 62,6% din populatia Marii Britanii, iar in 2012 Internetul va fi folosit de 42 de milioane de oameni (69,5%).
“Marea Britanie are una din cele mai active si experimentate populatii active in mediul online din lume”, a declarat Karin von Abrams, analist eMarketer.
De fapt, Anglia va strange cel putin 40% din vanzarile online in zona Europei de Vest, in anul 2008. Potrivit unei analize realizate de eMarketer in iulie 2007, numarul de vanzari la nivel continental se impartea intre Marea Britanie, care detinea 42,1% din vanzarile online, Germania cu 20,4% si Franta cu 9,4%, pentru ca doar 28,1% sa-i corespunda restului Europei.
Astfel, desi in urmatorii ani vanzarile online nu vor mai avea aceeasi popularitate si vor fi mai putin utilizate, totusi, Marea Britanie va detine in continuare cel mai mult din vanzarile de e-commerce – 38,3% -, urmand ca Germania sa aiba 19,6%, Franta 10,3%, iar restul Europei 31,9%.
“Ceea ce a contribuit la practicarea cumparaturilor online in Marea Britanie, o constituie lunga traditie a existentei cataloagelor cu produse si shoppingului prin comenzi date pe e-mail”, spune von Abrams.
In plus, majoritatea cumparatorilor online din Regat au avut in general pareri satisfacatoare despre experientele cu acest tip de comert – online.
“Vanzatorii au avut grija ca tranzactiile sa se realizeze fara nici o problema din punct de vedere al securitatii platii si sa aiba servicii de livrare de cea mai buna calitate”, a marturisit von Abrams.