Secesiunea demult anuntata a Kosovo, care urmeaza celei a Muntenegrului (neobservata), ofera ample prilejuri de "rebranduire" a Romaniei, tara in care dezbaterea despre brandul de tara a produs doar albumul "Eterna si fascinanta Romanie", ca si sloganul scump platit "spirit fabulos". Pentru ca nu e adevarat ca brandingul se face doar de catre copywriterii agentiilor de publicitate, o categorie profesionala la care disproportia dintre educatie si venituri atinge maximul. Brandingul se face in fiecare zi cand comportamentul nostru colectiv ia forme notabile, care produc titluri in presa straina. Marti, presa si radioul german scriau mai mult despre reactia Romaniei decat despre ce se intampla la Mitrovica. "Un ministru pentru carnati si rachiu", proclama un titlu din "Economist" de toamna trecuta, insotit de o poza a dlui Remes cu un fel de trabuc in gura, care avea efectul unui promo la "Clanul Soprano" (dar mai elocvent). Toate astea ne braduiesc. La fel atacurile armate din Italia contra unor autobuze tot cu romani (ca sa nu mai avem un al doilea caz Mailat, vad ca hotii nostri au hotarat ca e mai rentabil sa-i jefuiasca numai pe ai nostri), si astea dau un brand. Culmea e ca Vasile Blaga spunea mereu ca in Romania nu mai exista jaf armat, si nu a mai avut loc nici o crima din motive de jaf de ani de zile. Mi-e clar: i-am exportat in Europa pe toti infractorii nostri, noi avem liniste, dar ne strica brandul.
Rebranduirea pe prilejul Kosovo este, indiscutabil, Romania mare. Ne-am tras toti steagul pe maneci, ca sa nu-l lasam pe Vadim nici de data asta sa treaca pragul electoral. Unde sa mai intre si el, cand se inghesuie politicienii de la toate partidele principale, de la Orban la Marko? si la ce-ar mai intra in Parlament? Cred ca se poate pensiona fara grija. Vadimache, nu fi trist, tara merge inainte, prin mai toate partidele, ungurii nostri se br