Companiile de radio si TV ar putea fi obligate sa publice pe site-ul propriu bilantul financiar contabil sau sa puna la dispozitia publicului link-uri catre surse unde acesta poate fi gasit. Aceasta se va intampla daca propunerea aprobata joi de CNA va fi aprobata, ulterior, in Parlament. CNA mai incearca, printr-un amendament la actuala Lege a audiovizualului, sa obtina si atributii de reglementare a reflectarii campaniilor electorale si pentru referendum in media.
Consiliul National al Audiovizualului a votat, joi, 21 februarie, mai multe articole din proiectul de modificare a Legii audiovizualului, in vederea corelarii ei cu noua Directiva europeana a audiovizualului, urmand ca restul proiectului legislativ sa fie votat intr-o sedinta viitoare, pentru inaintarea lui spre consultare la Ministerul Culturii si Cultelor (MCC). Ulterior, proiectul legislativ va intra, pentru aprobare, in Parlament.
La conceperea materialul care va sta la baza noii legislatii in audiovizual au colaborat membrii CNA, impreuna cu institutiile ARCA si Asociatia Radiourilor Locale, Centrul pentru Jurnalism Independentm, Agentia pentru Monitorizare a Presei si precum si reprezentanti ai posturilor de televiziune si radio.
Astfel, la propunerea Centrului pentru Jurnalism Independent si a Agentiei de Monitorizare a Presei, membrii CNA au fost de acord ca radiodifuzorii trebuie sa-si faca publice situatiile financiare, exact asa cum se procedeaza pe site-ul Ministerului de Finante.
"Sunt informatii de interes public. Este o chestiune de transparenta si este relevant, atâta vreme cât pe piata româneasca sunt mai putini bani decât sunt necesari pentru existenta atâtor companii de media", si-a argumentat propunerea, directorul CJI, Ioana Avadani.
O alta modificare importanta pe care CNA doreste sa o aduca la actuala Lege a audiovizualului e