Infiintata in anul 1998, cu capital majoritar italian, SC "Agrimon" a introdus inca de la inceputul activitatii in punctele sale de lucru tehnologie europeana aliniata la standardele Uniunii Europene. In prezent, valoarea totala a investitiilor realizate in afacere se ridica la circa 25 milioane de euro, iar proiecte investitionale sint programate atit pentru acest an cit si pentru anii urmatori. In principal, a fost vizata cresterea capacitatilor de productie de oua de consum, dar o tinta importanta a fost si dezvoltarea unor activitati colaterale.
"Ne-am propus sa facem investitii mari, cum ar fi instalatia de producere a prafului de oua, realizarea unui centru performant si automatizat de selectie a oualor. Numai pentru acest an, programul investitional are alocat un buget de 6 - 7 milioane euro", ne-a declarat Monaldi Romualdo, actionarul majoritar al companiei "Agrimon".
Potrivit sursei citate, compania a ajuns ca, in prezent, sa fie cel mai mare producator de oua de consum din tara, cu o cota de circa 25% din piata nationala de profil, precum si unicul exportator in UE de oua pentru consum. Numai anul trecut, din productia de circa 211 milioane de oua, peste 60% a fost destinata exportului si doar circa 60 milioane de oua au ajuns pe rafturile marilor retaileri. Concret, produsele marca "Agrimon" sint prezente in toate lanturile mari de magazine Carrefour, Metro, Kaufland, Selgros, Billa, XXL sau Penny Market. "Trebuie sa crestem productia, iar tinta noastra este un salt de circa 30%, ceea ce inseamna o productie de aproximativ 286 milioane oua de consum. Ne-am dori ca macar jumatate din aceasta productie sa ajunga la consumatorii din Romania. Restul va fi destinat exportului in tari europene. Numai anul trecut, valoarea totala a exporturilor s-a ridicat la circa 2 - 3 milioane euro, iar trendul pentru acest an si cei ce urmeaza este unul