Motorina Euro 4 de la "Petrom'' este de proasta calitate. Aceasta este concluzia certificatului de analiza efectuat de "Romcontrol" SA, lider in domeniul serviciilor de control al marfurilor la reclamatia facuta de "TCF Imex", unul dintre operatorii locali de transport in regim maxi-taxi. Concret, analiza probei de motorina Euro 4 prelevata luni, 18 februarie, de la statia PECO din Vidin, de unde se alimenteaza de 3 ani transportatorul, a scos la iveala faptul ca produsul nu se incadreaza in standarde si confirma astfel suspiciunile exprimate de catre agentul economic cu privire la calitatea motorinei.
Din buletinul de analiza al "Romcontrol" pentru proba prelevata de la Statia PECO Mircea Malaeru, rezulta ca pentru indicatorii "numar cetanic" si "indice cetanic" nu erau indeplinite cerintele minimale din standardul pentru Motorina Euro 4: numarul cetanic era 51, exact la limita minima, iar indicele cetanic era 45,62, comparativ cu valoarea minima impusa de 46. Potrivit specialistilor, cu cit indicele si numarul cetanic al unui combustibil sint mai mari, cu atit mai usor se aprinde combustibilul respectiv, iar arderea va fi mai buna. In certificatul emis de expertii "Romcontrol" la capitolul concluzii se arata clar ca "proba numita Motorina Euro 4 nu se incadreaza in specificatiile din standardul de produs SR EN 590/2004 - Conditii tehnice si metode de incercare, la parametrul indice cetanic".
Operatorul de transport in regim maxi-taxi "TCF Imex" s-a aratat profund nemultumit de faptul ca, fara sa fie avertizat, a fost lasat sa alimenteze, riscind astfel cresterea gradului de uzura a masinilor din flota. "Noi alimentam de 3 ani numai la acea statie a “Petrom” si discutam de cantitati de 800 - 900 litri pe zi, ceea ce nu este putin. Semnale de alarma am avut de mai multe saptamini, din partea soferilor nostri, care ne-au spus ca in bordul masinil