Noul Audi A4 are stofă de campion al clasei medii premium. Sursa: EVZ
Audi a fost ultimul dintre cei trei mari producători premium germani care şi-au schimbat modelul de clasă medie. Clasa C de la Mercedes şi Seria 3 de la BMW au de ce să se teamă, pentru că noul venit pe piaţa românească e pregătit să îşi însu- şească rolul dominant.
Am testat versiuna propulsată de noul 2.0 TDI. Tehnologia common-rail a permis transformarea „clasicului“ german într-un motor mai silenţios, care urcă mai uşor în ture şi care trage cu putere până în vecinătatea zonei roşii a turometrului. Cei cărora le plăcea zvâcnetul vechiului motor vor trebui să se obişnuiască de acum cu noul fel, mai liniar, în care agregatul de sub capotă oferă cei 143 de cai-putere şi 320 Nm.
Spre deosebire de cele două rivale ale sale, A4 apelează, în continuare, la soluţia tracţiunii pe puntea faţă. În teorie, dar şi în practică, aceasta oferă un dezavantaj atunci când se analizează gradul de sportivitate a maşinii. Noua platformă tehnică asigură însă un echilibru mai bun ca niciodată, iar direcţia oferă un feedback rezonabil. Acesta este cel mai dinamic A4 de până acum, mai aproape ca oricând de standardul impus de Seria 3.
Dacă la capitolul ţinută de drum, noul A4 se bate aproape de la egal la egal cu redutabilii săi adversari (diferenţele putând fi sesizate doar atunci când se forţează serios nota) în ceea ce priveşte confortul, calitatea perceptibilă şi, în general, senzaţia de bine pe care o oferă, berlina Audi se detaşează cu lejeritate. Considerabil mai mare, A4 oferă spaţiu suplimentar pasagerilor, iar designul exterior rasat şi stilul interior rafinat denotă o atenţie pentru detalii demnă de o limuzină de lux.
Apropo de lux, maşina testată era dotată cu echipamente opţionale de 14.788 de euro (inclusiv TVA), care au sporit, practic, cu jum