Finantarea Summitului NATO de la Bucuresti nu este doar o afacere a bugetului de stat, ci si a unui numar restrans de sponsori privati. In schimbul unor contributii de cateva zeci de mii sau sute de mii de euro, sponsorii primesc spatii exclusiviste de reclama pe traseele delegatiilor oficiale, de la Aeroportul „Henri Coanda“ la Palatul Parlamentului.
Economiile realizate totalizeaza doua milioane de euro, sub 10% din cheltuielile de 25 de milioane de euro angajate de guvern pentru organizarea evenimentului. De altfel, Executivul a si suplimentat ieri fondurile pentru summit cu aproape 700.000 de euro.
Companiile care au semnat deja cu MAE compun asa-numitul „Comitet de sprijin“ al summitului. Este vorba despre Mercedes-Benz SRL, Romcar - reprezentant Ford -, grupul Hilton si Elbit Sisteme SA. Toate patru au in spate trei nume importante din lumea politica si de afaceri din Romania: Ion Tiriac, George Copos si Constantin Dudu Ionescu (fost ministru de interne si secretar de stat in Ministerul Apararii pe vremea CDR).
Termenul pana la care mai pot fi derulate astfel de operatiuni expira maine. Surse oficiale dau insa ca sigura incheierea altor doua contracte: cu Carrefour (bani cash) si Microsoft Romania (softuri si service). Fiecare dintre cele doua contributii asteptate este evaluata la cateva zeci de mii de euro.
Integral in EvZ. Finantarea Summitului NATO de la Bucuresti nu este doar o afacere a bugetului de stat, ci si a unui numar restrans de sponsori privati. In schimbul unor contributii de cateva zeci de mii sau sute de mii de euro, sponsorii primesc spatii exclusiviste de reclama pe traseele delegatiilor oficiale, de la Aeroportul „Henri Coanda“ la Palatul Parlamentului.
Economiile realizate totalizeaza doua milioane de euro, sub 10% din cheltuielile de 25 de milioane de euro angajate de guvern pentr