Operatorii de telefonie si ISPiştii au obligaţia să stocheze timp de 12 luni date despre convorbiri, utilizatori şi trafic Internet, mai puţin conţinutul comunicării.
Guvernul a aprobat ieri proiectul de lege privind reţinerea datelor generate sau prelucrate de furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului sau de reţele publice de informaţii. Astfel, operatorii de telefonie (fixă şi mobilă) precum şi
furnizorii de servicii Internet au obligaţia de a asigura crearea şi administrarea unei baze de date, în format electronic, în măsura în care datele/informaţiile sunt generate sau prelucrate de aceştia. Datele vor fi reţinute timp de 12 luni de la momentul efectuării apelului şi se referă, printre altele, la identificarea orei, duratei, tipului, sursei şi destinaţiei mesajului transmis. În funcţie de furnizorul de reţea de comunicaţie – telefonie fixă sau mobilă, Internet – se vor reţine numărul de telefon al apelantului, numele şi adresa abonatului sau ale utilizatorului înregistrat, respectiv adresa Internet Protocol (IP). Proiectul de lege interzice reţinerea conţinutului comunicării sau informaţiile consultate în timpul utilizării unei reţele de comunicaţii electronice. Autorităţile competente pot localiza persoanele fizice şi juridice şi pot identifica apelantul, dacă acesta este înregistrat în baza de date a operatorului de telefonie fixă sau mobilă.
CONDIŢII.Prin datele necesare pentru identificarea destinaţiei unei comunicări se înţelege: în cazul serviciilor de poştă electronică şi telefonie prin internet - identificatorul utilizatorului sau numărul de telefon al destinatarului (sau destinatarilor) unui apel telefonic prin internet; numele şi adresa (sau adresele) abonatului (sau abonaţilor) sau ale utilizatorului înregistrat (sau ale utilizatorilor înregistraţi) şi identificatorul utilizatorului