Cu toate că mai sunt persoane care nu cred în binefacerile tratamentelor alternative, o afacere în domeniul plantelor medicinale şi produselor naturiste se poate dezvolta frumos.Farmaplant este o afacere care are drept obiect de activitate comercializarea plantelor medicinale şi a produselor naturiste, a articolelor tehnico-medicale şi a produselor farmaceutice (drogherie). Afacerea a început în urmă cu 12 ani, sub altă denumire şi implicit sub tutela altei firme. La momentul respectiv, Farmaplant era o firmă ce avea ca obiect de activitate comerţul cu articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte. „Ne-a venit ideea cu plantele medicinale după aproximativ doi ani de activitate în vechiul domeniu, în primul rând pentru că tot ceea ce comercializam nu mai era de actualitate, în al doilea rând pentru că erau «locul şi momentul» pe piaţă şi în al treilea rând, pentru că acei câţiva concurenţi care existau (în special Plafarul de Stat, cel mai apropiat de locaţia noastră), din punctul nostru de vedere, nu aveau o ofertă la desfacere aşa cum credeam noi că ar trebui să existe“, a declarat Ovidiu Ciurezu, directorul Farmaplant. Acesta a explicat că a pornit la drum cu convingerea că pe piaţa de profil din Craiova trebuia să vină cu ceva diferit, de calitate şi la preţuri competitive.
Propriul spaţiu, primul pas către reuşită Investiţia cu care s-a pornit la drum a fost de aproximativ 11.000 de lei. „La momentul respectiv, cu 100 de milioane de lei vechi te puteai lansa într-o afacere bună“, a precizat Ovidiu Ciurezu. Investiţia cea mai mare (350.000 de lei) s-a făcut însă câţiva ani mai târziu. „În 2004, spaţiul de expunere în care desfăşuram activitatea devenise neîncăpător. În plus, pe piaţă apăruseră mult mai mulţi concurenţi, Farmaplantunii dintre ei aducând, din păcate, o imagine nu tocmai bună tratamentelor naturiste prin lipsa de profesionalism şi, mai ales, pr