Un divan pe care poti sa te asezi in voie si un sifonier pe post de raft intr-un magazin. Sau bucataria personala in loc de spatiu pentru fumatori. Un club dansant intr-o mansarda personalizata. Sunt la moda spatiile care mizeaza pe ideea de "homelik
Un personaj imaginar te poate determina sa simti ca i-ai calcat pragul. Chiar daca erai plecat in oras pentru shopping. "Locuinta" sa ii poarta numele, iar cei care ajung la el acasa stiu deja ca Rozalb de Mura este un baron destul de excentric.
Concept store-ul Rozalb de Mura s-a lansat acum mai bine de un an. In sediul sau aflat in Curtea Sticlarilor incap mai multe povesti, caci casa baronului cu nume neobisnuit isi schimba mereu decorul, in functie de peripetiile lui Rozalb.
Magazinul dispune de doua incaperi cochete care induc ideea de resedinta privata. Totul deviaza de la conceptul de magazin clasic, asta pentru ca designerii care s-au ocupat de amenajarea spatiului ("Liste Noire" - Ioana Nemes si Maria Farcas) au creat in jurul povestii baronului.
"Au contat foarte mult spatiul, povestea si personajul pe care il inventasem noi", spun cei doi designeri. "Am vrut sa gasim un nume fictiv, care sa sune real, ca fiind chiar numele cuiva: un baron scapatat care e atemporal si care traieste si acum, si in viitor si in trecut. Prezumtiv casa este a lui si isi alege tot felul de 'protejati'". Dintre acestia primul a fost designerul de moda Olah Gyarfas, ale carui creatii se gasesc in concept store-ul Rozalb de Mura, dar si alte "guest-labeluri" avangardiste din Romania cum ar fi Carmen Secareanu, Greyland School sau Kuki Constantinescu.
Chiar daca dispune de doar doua camere, casa lui Rozalb de Mura spune foarte multe despre personaj. Desi numeni nu i-a zarit chipul, se stie (din decor si nu numai) ca baronului ii place vanatoarea sau pilotajul si ca la un moment dat a naufrag