Creşterea numărului de centre comerciale va pune presiune pe preţurile hainelor de firmă.
1 /.
Bucureştenii vor avea la dispoziţie, la sfârşitul acestui an, încă 350.000 de metri pătraţi de spaţii pentru cumpărături, concentrate în şase noi centre comerciale, dacă vor fi finalizate în timp util toate proiectele anunţate. În condiţiile în care anul trecut a adus pe piaţă doar extinderea de la Bucureşti Mall, 2008 va fi primul an în care retailerii deja consacraţi vor simţi presiunea concurenţei. Aceasta se va accentua şi mai mult în 2009. Înmulţirea spaţiilor comerciale va duce şi la ieftinirea produselor şi diversificarea ofertei. „Noile centre nu vor duce la ieftinirea chiriilor sau la dispariţia vreunuia dintre concurenţi“, spune Cătălin Secă- reanu, manager departamentul comercial Coldwell Banker.
Mallul şi cartierul
Capitala poate absorbi fără probleme toate mallurile aflate acum în faza de dezvoltare, spun specialiştii. „Doar că, pentru a avea succes, proprietarii vor trebui să creeze un mix de chiriaşi potrivit zonei în care se află“, spune Cristina Dumitrache, senior negociator departamentul shopping center Cushmann & Wakefield. Dacă până acum spaţiile comerciale primeau vizitatori din toate colţurile oraşului, noul val va schimba atitudinea consumatorului, care se va orienta în special spre mallul cel mai apropiat. Astfel, pentru a-şi păstra clientela, managerii vor lansa diferite campanii şi vor utiliza drept „cârlig“ facilităţi de agrement. Specialiştii spun că de mai mult succes se vor bucura magazinele mari. „Românilor le plac centrele spaţioase, cu o varietate largă de produse“, explică Andrei Văcaru, senior consultant departamentul retail John Lang LaSalle. Potrivit acestuia, un rol important îl va juca amplasamentul: vor fi preferate zonele de lângă metrou şi alte mijloace de transport, din cartierele mari. @N_