Compania franceza de servicii multimedia, Zaoza, va transmite continut prin mecanisme multiple si incurajeaza utilizatorii sa le imparta cu prietenii, potrivit Business Week.
Prima incercare a conglomeratului francez Vivendi (VIVEF) de a intra pe piata media si de a emite pe platforme diferite a fost un esec total. Afacerea de 41 de miliarde de dolari (27,8 miliarde euro) care consta in achizitionarea companiei Universal Pictures, a lasat compania intr-o situatie financiara precara, cu datorii mari. La fel s-a intamplat si cu zecile de milioane cheltuite cu partenerul Vodafone, pentru un serviciu numit Vizzavi, care transmite prin mobile, Internet si televiziune mai multe forme de continuti.
Insa acele vremuri au trecut pentru cei de la Vivendi Mobile, astfel incat oficiali ai companiei au declarat intr-o conferinta de presa ca vor lansa un serviciu multimedia numit Zaoza. Numele provine din limba chineza si inseamna “word of mouth” sau “buzz” si care va fi folosit pe telefoanele mobile si pe computerele personale, iar, mai tarziu, pe boxele televizoarelor.
Zaoza va oferi consumatorilor sai numar nelimitat de downloaduri cu continut exclusiv – muzica, ringtonuri, videoclipuri, jocuri – dintr-o varietate de alte continuturi pentru numai 3 euro pe luna.
Serviciul, destinat in special celor cu varsta cuprinsa intre 15 si 35 de ani, este conceput in asa fel incat sa fie compatibil pe toate modelele de telefoane, mai putin pe cele Apple – iPhone. Tinta acestuia este de a asigura toti operatorii din orice tara ca vor primi facilitatile serviciului. Initial, Zaoza va fi lansat in Franta, urmand sa fie introdus si in Europa, iar abia la sfarsit in Statele Unite.
Analistii spun ca Vivendi, care a investit pana acum mai mult de 14 milioane de dolari (9,5 milioane euro) in conceptul Zaoza, s-ar putea sa dea lovitura cu acesta. Serviciile iTunes