Producătorul de lactate Danone România nu mai are dreptul să producă iaurt sub marca Frutissima, după ce a pierdut procesul intentat de producătorul olandez Campina, deţinătorul mărcii Fruttis, pe motivul asemănării numelor celor două branduri.
După primirea sentinţei definitive de la Înalta Curte de Justiţie şi Casaţie, Danone a anunţat că renunţă la producerea mărcii Frutissima, iar din martie va începe comercializarea iaurtului sub un alt nume, Frutmania.
Potrivit reprezentanţilor Danone, marca este înregistrată la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM). Campina a dat în judecată filiala locală a companiei franceze în urmă cu doi ani, din cauza asemănării numelor celor două mărci, şi a câştigat procesul la a treia înfăţişare.
Potrivit oficialilor Danone, schimbarea numelui iaurtului nu va genera pierderi semnificative, întrucât Frutissima reprezintă doar 3% din vânzările companiei.
„Fiind vorba de un produs lactat proaspăt, cu termen de valabilitate de o lună, este evident că stocurile din piaţă şi din depozitul nostru sunt nesemnificative în raport cu tonajele globale comercializate de Danone“, a spus Jacques Ponty, directorul general al Danone Europa de Sud-Est. Compania comercializa Frutissima doar în România.
Mărci revendicate cu scântei
Şi alte companii s-au „războit“ pentru asemănări între numele mărcilor sau al logourilor. British Petroleum, al doilea grup petrolier mondial, a acuzat Rompetrol că s-a inspirat după simbolul său, o floare asemănătoare unui nufăr, atunci când a conceput noul logo, o floare cu 12 petale. Rompetrol a reacţionat prompt, însă doar în parte: în pieţele din străinătate în care este prezentă compania se foloseşte o crăiţă înjumătăţită, în timp ce în România continuă să fie utilizată varianta denunţată de BP.
După achiziţionarea Connex