Povestea lanţului de cafenele l-a făcut faimos pe autorul cărţii „Starbucked“, Taylor Clark. Sursa: Reuters
Printr-o combinaţie a unei strategii inteligente de amplasare a magazinelor şi cruzime faţă de competitori, compania a făcut în aşa fel încât cumpă rătorii să nu aibă de ales decât să meargă la Starbucks“, scrie Taylor Clark, în cartea „Starbucked“. Volumul, care îşi propune să explice succesul uluitor al businessului cu cafenele, a fost la fel de bine vândut în Statele Unite precum cafeaua „doppio“.
O bună parte din povestea Starbucks are de-a face cu afacerile imobiliare, întrucât compania preferă în mod evident anumite zone intens populate, scrie Clark, într-o analiză pentru cotidianul britanic „Times“.
Ideea sclipitoare a unuia dintre proprietarii Starkucks, Howard Schultz, nu a fost atât de a transforma magazinul în care se vindea cafea boabe într-o cafenea cu personalitate. Secretul a stat în amplasarea cafenelelor: americanul a deschis primele două cafenele în Vancouver (Canada) pe aceeaşi stradă, la doar câteva zeci de metri distanţă una de cealaltă.
Pe bulevarde la ei, în mall la noi De atunci, Starbucks şi-a amplasat logo-ul femeii încoronate pe cele mai mari bulevarde ale lumii şi în cele mai aglomerate locuri ale oraşelor. „A colonizat“ lumea, potrivit lui Clark. „Cât priveşte locul ideal, Starbucks preferă să fie amplasat lângă spălătorii şi magazine video pentru un motiv simplu - acestea presupun două vizite, o vizită în care clienţii aduc ceva şi alta în care iau ceva“, comentează autorul cărţii „Starbucked“.
În România însă, unde compania a intrat în franciză, Starbucks are cafenele doar în malluri. Prima cafenea a fost deschisă în urmă cu zece luni în mallul Plaza România, iar a doua, în centrul comercial Bucureşti Mall. Francizorul Starbucks - compania grecească Marinopoulos - se