Piaţa românească a ramelor digitale este estimată la câteva zeci de mii de unităţi, dar retailerii spun că în acest an creşterile vor fi explozive.
Piaţa românească a ramelor digitale este estimată la câteva zeci de mii de unităţi, dar retailerii spun că în acest an creşterile vor fi explozive.
Vremea fotografiei pe hârtie a apus. Au mai rămas fotografii “de artă”, din când în când expoziţii dedicate sau cei care vor să aibă în casă un album cu fotografii de la anumite momente speciale: nuntă, botez etc. Dar cum ciclicitatea este parte a vieţii, şi în acest domeniu se petrec reveniri, sub semnul tehnicii. De ceva vreme, tot mai mulţi producători scot pe piaţă modele de rame digitale. Un ecran LCD, memorie internă (slot de card), USB (sau Wi-Fi), baterie, slide-show, iată pe scurt descrierea unui asemenea dispozitiv. Sony a produs rame foto încă din 1999 (PHD-A55), dar la acel moment piaţa nu era interesată de aşa ceva. În România, un model de ramă digitală Philips făcea parte din atracţiile de la HiFi Arena, ediţia 2005. Vânzările nu sunt mari, iar majoritatea cumpărătorilor le preferă pentru cadouri. “Vârful de vânzări pentru rame digitale îl înregistrăm în luna decembrie (perioada Crăciunului), Ziua Îndrăgostiţilor, 1-8 Martie”, spune Marius Dinu, product manager eMAG. În luna decembrie a anului trecut, magazinul online eMAG a vândut de 850 de unităţi, dintr-un total de 1.130, pe parcursul întregului an 2007. “O dată cu ieftinirea acestui tip de produse, dar şi cu mărirea portofoliului de branduri pe acest segment, estimăm că pe anul 2008 vom asista la o explozie a vânzărilor de rame digitale şi estimăm că vânzările noastre în acest an vor fi de peste 10.000 de unităţi”, ne-a declarat oficialul eMAG.
O situaţie similară s-a petrecut la Flamingo. Compania a vândut în 2007 aproximativ 1.000 de unităţi, cea mai mare parte fii