Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar a lansat dezbaterea publică pentru noile reglementări pe tema manualelor şcolare.
Noua metodologie reglementează evaluarea propunerilor de manuale şcolare, pe baza unor criterii eliminatorii, care se referă la conformitatea cu programa şcolară, corectitudinea ştiinţifică şi caracterul nediscriminatoriu, criteriile de calitate şi de preţ.
Pentru criteriul preţ, punctajul acordat propunerii de manual şcolar este de maximum 30 de puncte, în timp ce pentru criteriile generale de calitate se vor acorda până la 70 de puncte. Proiectul de Metodologie de evaluare/reevaluare şi aprobare a propunerilor de manuale şcolare poate fi găsit pe site-ul MECT, www.edu.ro, în secţiunea “Noutăţi”.
CNECIP vrea să organizeze cu Uniunea Editorilor din România, în săptămâna 25-29 februarie, consultări pe marginea proiectului. Propunerile pentru îmbunătăţirea metodologiei pot fi trimise la adresa manuale@cnceip.ro, până la data de 10 martie. (R. I. N.)
Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar a lansat dezbaterea publică pentru noile reglementări pe tema manualelor şcolare.
Noua metodologie reglementează evaluarea propunerilor de manuale şcolare, pe baza unor criterii eliminatorii, care se referă la conformitatea cu programa şcolară, corectitudinea ştiinţifică şi caracterul nediscriminatoriu, criteriile de calitate şi de preţ.
Pentru criteriul preţ, punctajul acordat propunerii de manual şcolar este de maximum 30 de puncte, în timp ce pentru criteriile generale de calitate se vor acorda până la 70 de puncte. Proiectul de Metodologie de evaluare/reevaluare şi aprobare a propunerilor de manuale şcolare poate fi găsit pe site-ul MECT, www.edu.ro, în secţiunea “Noutăţi”.
CNECIP vrea să organizeze cu Uniunea Editorilor din România, în săptămân