Specialiştii din domeniu estimează că, în acest an, piaţa de profil se va ridica la aproximativ 1,5 miliarde de euro Deficitul de spaţii comerciale moderne şi cu vad constituie o
Specialiştii din domeniu estimează că, în acest an, piaţa de profil se va ridica la aproximativ 1,5 miliarde de euro
Deficitul de spaţii comerciale moderne şi cu vad constituie o piedică importantă în dezvoltarea unei afaceri în franciză, mai ales la nivelul Capitalei. Asta pentru că locaţia reprezintă unul dintre factorii de care depinde succesul unui asemenea business.
Reprezentantul CHR Consulting, Răzvan Blid, susţine că, la nivel de Bucureşti, cea mai mare problemă a afacerilor în franciză o reprezintă spaţiul. "Singurul complex comercial care se va deschide în această primăvară în nordul Capitalei nu mai are spaţiu disponibil, acesta fiind rezervat de mai bine de un an de zile", spune Blid. Acest aspect va frâna dezvoltarea afacerilor în franciză la nivel de Bucureşti, însă de această situaţie vor profita marile oraşe din ţară precum Braşov, Constanţa, Cluj şi Timişoara, unde sunt prognozate pentru acest an deschideri de noi centre comerciale, mai ales în a doua parte a anului.
Iar cum în retail trei cuvinte sunt magice: locaţie, locaţie, locaţie, problema spaţiului disponibil este crucială chiar şi pentru branduri consacrate. Astfel, o locaţie greşit aleasă alături de un management defectuos conduc automat la faliment.Deşi, piaţa autohtonă a francizelor nu este una matură, potenţialul de dezvoltare este unul promiţător.
Răzvan Blid spune că anul acesta cifra de afaceri din acest sector ar putea ajunge la 1,5 miliarde de euro, în creştere cu 20% faţă de 2007. De asemenea, şi numărul firmelor care se dezvoltă în acest sistem este ascendent. Anul trecut, numărul acestora a ajuns la 363, ceea ce înseamnă o majorare de 25 de procente faţă de anul precedent