Sunt preferaţi candidaţii cu studii superioare, care ştiu limbi străine şi care vor cu adevărat să muncească. De regulă, nu se cere experienţă. Sursa: XL World
Locuri de muncă în call-center sunt cu miile în toată ţara. Operatori caută cei de la Cosmote, Zapp, Orange, ISRA Center, dar şi cei de la ING România ori Hewlett-Packard sau XL World.
De pildă, pentru a acoperi fluctuaţia de personal, cât şi pentru a avea resurse în noile proiecte, compania XL World, specializată în call-center şi externalizarea proceselor de afaceri, are nevoie de 600 de angajaţ i, pentru sediile din Iaşi, Bacău şi Oradea.
Sunt disponibile posturi de operator call-center telemarketing, telesales, reprezentant relaţ ii cu clienţii ori suport tehnic, şef de echipă, supervizor.
Care sunt responsabilităţile
Un call-center (de exemplu pentru limba italiană) trebuie să vândă sau să promoveze produse sau servicii prin telefon, să stabilească întâlniri de afaceri cu clienţii din Italia, să opereze cu baza de date şi să acorde asistenţă clienţilor. Evident, trebuie să ştie italiana.
Candidatul ideal, în special pentru multinaţionale, trebuie să aibă studii superioare (sau să fie student), să ştie să lucreze la calculator (cu principalele programe) şi să vorbească una sau două limbi străine. Sunt preferaţi oamenii flexibili, care pot să lucreze într-o echipă şi care sunt în stare să relaţ ioneze bine cu colegii şi şefii.
Teste de limbi străine
Pentru posturile care presupun cunoaşterea limbilor străine, candidaţii susţin teste de verificare a cunoştinţelor, scris şi oral.
În general, pentru a trece de interviu, trebuie să dovedeşti siguranţă şi dorinţa de a învăţa. Din discuţie, recrutorul vrea să înţeleagă dacă eşti capabil să te adaptezi colectivului, dacă poţi să lucrezi în condiţi