Transportul maritim de marfuri va avea cel mai mare ritm de crestere in acest an, de 15,5%, pana la 80.000 de tone, in special datorita modernizarii portului Constanta, potrivit Comisiei Nationale de Prognoza (CNP). Transportul maritim are insa cea mai redusa pondere din cantitatea totala de marfuri, estimata la 475,5 milioane de tone in acest an. Cea mai mare parte a marfurilor sunt transportate rutier, ponderea acestuia urmand sa ajunga anul acesta la 78,9%, fata de 77,8% in 2006. Transportul rutier este lider si la capitolul pasageri, numarul celor care se vor deplasa astfel urmand sa ajunga la 243 de milioane de persoane. Unul dintre cele mai explozive ritmuri de crestere pe segmentul transporturilor de pasageri l-a avut anul trecut cel aerian, cu o crestere de 47% a numarului de pasageri. Cresterea traficului a fost o consecinta a intrarii mai multor operatori aerieni, precum Delta Air Lines, Germanwings, easyJet sau Wizz Air. Anul acesta insa companiile aeriene vor asista la o domolire a cresterii care se va situa la circa 10%, ca urmare a stabilizarii pietei. Transporturile au o pondere de circa 7% in PIB. Transportul maritim de marfuri va avea cel mai mare ritm de crestere in acest an, de 15,5%, pana la 80.000 de tone, in special datorita modernizarii portului Constanta, potrivit Comisiei Nationale de Prognoza (CNP). Transportul maritim are insa cea mai redusa pondere din cantitatea totala de marfuri, estimata la 475,5 milioane de tone in acest an. Cea mai mare parte a marfurilor sunt transportate rutier, ponderea acestuia urmand sa ajunga anul acesta la 78,9%, fata de 77,8% in 2006. Transportul rutier este lider si la capitolul pasageri, numarul celor care se vor deplasa astfel urmand sa ajunga la 243 de milioane de persoane. Unul dintre cele mai explozive ritmuri de crestere pe segmentul transporturilor de pasageri l-a avut anul trecut cel aerian, c