Departamentul de resurse umane al producatorului de ciocolata si cafea Kraft Foods Romania comunica mult cu executivii organizatiei atunci cand trebuie sa se ia o decizie privitoare la angajati, spune Dorin Grigorescu, director de resurse umane al compani
"Se poate spune ca nu facem cafeaua managerilor, ci o bem impreuna cu ei. Spre deosebire de modelul functional al resurselor umane adoptat de alte companii, in care, de exemplu, angajatii care au o problema de salarizare se duc la responsabilul de HR care se ocupa de compensatii si beneficii, in Kraft Romania noi oferim servicii speciale orientate catre clientii interni", afirma Grigorescu.
In Kraft Foods Romania, pe langa atributiile clasice ale unui om de resurse umane, fiecare om din HR are alocate doua sau trei departamente ale companiei, iar cand persoanele din cadrul acestor departamente au probleme de orice natura, vin si discuta cu specialistul respectiv.
Fondata in 1994, prin preluarea companiei brasovene Poiana Produse Zaharoase, Kraft Foods Romania numara la inceput 1.250 de angajati. Ulterior, datorita investitilor operate in automatizarea productiei, numarul angajatilor s-a redus la circa 700 de persoane, cifra care se mentine la acest nivel de circa trei ani.
"Vom mai face angajari doar in masura in care vor mai aparea posturi noi in companie sau daca ne vor pleca oamenii, dar ne dorim sa avem cam acelasi numar de oameni si la sfarsitul acestui an".
De-a lungul timpului metodele de recrutare a angajatilor companiei au traverat mai multe faze, in functie de evolutia tehnologica si de cerintele pietei. Pana in 2002, compania folosea cu precadere anunturile prin intermediul presei, iar in ultimul an accentul se pune pe recrutarea online. Pentru pozitiile de middle si top management si posturile de specialiate, compania foloseste serviciile unor firme specializate